fbpx
Branding - Marketing - Design

Ghid Facebook Ads cu buget de ±6000 RON / luna

Setup Complet pentru Facebook Ads cu buget de ±6000 RON / luna 🤜🤛

Vad problema asta destul de des in randul marketerilor si detinatorilor de magazine online.
Desi e foarte multa informatie pe internet, chiar si in acest grup, oamenii sunt confuzi, insa e okay, toti am trecut prin asta.
Iti voi spune pas cu pas setup-ul meu pe care il folosesc atunci cand lansez magazine noi pe Facebook Ads, incluzand bugetul, perioada de timp si explicata.
Esti pregatit? 😎

1. SANDBOX

Creeaza o campanie de conversie unde pur si simplu adaugi mai multe variatii de ad-uri pentru produsul tau. Diferite thumbnail-uri, headline-uri, descrieri si asa mai departe.

2. Testing Creatives

Creeaza o campanie de conversie cu obiectivul Purchase urmata de un adset BROAD unde adaugi primele 4 variatii de ad-uri.
Duplica adset-ul BROAD de 9 ori si vei avea in total 10 adset-uri
Introdu diferite targetari pentru fiecare adset, de obicei mergem cu 3 interese mai broad, 3 reviste / tv shows, 3 competitori / influencers.
Creeaza o regula automata prin care opresti fiecare ad in momentul in care ajunge la 2000 de impresii, iar pe urma poti compara ad-urile intre ele ca sa observi care performeaza cel mai bine.
Ar trebui sa te uiti la unique cost for add to cart sau chiar numarul de vanzari.
Daca CPM-ul este 20 lei, 1000 impresii te va costa… 20 lei )
Deci, 4 ad-uri duplicate de 10 ori = 40 de ad-uri x 2000 impresii fiecare = 80.000 impresii
Daca platim 20 lei pe 1000 impresii, pentru 80.000 de impresii platim teoretic 1600 lei
Daca bugetul tau este mai mic, testeaza mai putine ad-uri / adset-uri
Testam ad-urile in 10 targetari diferite deoarece oamenii NU interactioneaza la fel la fiecare targetare.
Imagineaza-ti ca vindem produse pentru catei si cream 2 adset-uri separate pentru acelasi produs. Unul cu interesul “pisici”, iar altul cu interesul “catei”.
Oamenii vor reactiona la fel la aceeasi reclama? Nope..
Trebuie sa gasesti combinatia perfecta de targetari si reclame inainte sa treci la pasul urmator.

3. PPE

Creeaza o campanie PPE (post per engagement) pentru reclamele tale castigatoare si ruleaza 10 lei pe zi = 300 lei pe luna pentru social proof

4. VideoViews

Creeaza o campanie VideoViews pentru reclamele tale castigatoare si ruleaza 10 lei pe zi = 300 lei pe luna pentru social proof

5. COLD

Insereaza in campania asta DOAR adset-urile si ad-urile care au avut rezultate bune, vanzari, add to carts si asa mai departe.
Din experienta mea, s-ar putea sa fie doar 3-5 adset-uri si 1-2 ad-uri.
60 lei pe zi = 1800 lei pe luna

6. WARM

Creeaza o campanie prin care targetezi pe toti cei care au intractionat cu pagina ta de Facebook si Instagram in ultimile 30 zile (deoarece este un magazin nou, trebuie sa asteptam un pic pana campania aceasta va cheltui bani)
20 lei pe zi = 600 lei pe luna

7. HOT

Retargeteaza persoanele care au vizualizat pagina produsului / au apasat pe add to cart, insa nu au cumparat, cu reclame prin care le explici mai multe detalii despre produsul tau, oferi mai multe valoare, si arati de ce este atat de important ca ei sa cumpere.
Ar putea fi reclame de tip unboxing, demo’s, Influenceri care vorbesc despre produsul tau si asa mai departe
20 lei pe zi = 600 lei pe luna

8. Dynamic ads (catalog sales)

Retargeteaza-i pe cei care au vizualizat produsul tau si au apasat pe add to cart in ultimile 7 zile si indeamna-i prin reclame sa finalizeze comanda. Incearca sa fii bland in primele 7 zile.
Retargeteaza-i pe cei care au vizualizat produsul tau si au apasat pe add to cart in ultimile 28 zile (exclude pe cei din primele 7 zile) si ofera un cod de discount ca sa te poti asigura ca pretul nu este o problema, de asemenea, aminteste potentialilor clienti ca stocul este limitat si ca ar trebui sa cumpere inainte ca produsul sa fie indispoinbil. (poti sa fii un pic mai agresiv aici)
20 lei pe zi = 600 lei pe luna

9. Purchasers

Daca produsul este livrat in 3-5 zile, creeaza o reclama prin care interactionezi cu cumparatorii, multumindu-le pentru ca au cumparat de la tine si, daca doresti, poti cere un review sau feedback pentru produsul tau. (incearca o campanie de mesaje aici)
10 lei pe zi = 300 lei pe luna

10. Retention – buy again

Daca produsul este livrat in 3-5 zile, in prima faza ar trebuie sa interactionezi cu ei si sa nu le ceri din prima sa cumpere din nou de la tine.
Dupa 10-15 zile, creeaza un carusel / collection ads pentru cei care au cumparat deja de la tine si prezinta alte categorii sau produse pe care le ai pe shop. (exclude primele 10-15 zile)
Daca doresti, poti oferi un cupon de reducere si in acest caz.
10 lei pe zi = 300 lei pe luna
Total = 6400 lei pentru prima luna (haha, lol, mai mult cu 400 lei decat ai crezut, insa trebuie sa iei in considerare si faptul ca, campaniile de remarketing nu vor cheltui bani pana nu ai o audienta un pic mai mare si, de asemenea, campaniile COLD vor porni abia dupa ce gasesti ad-urile si adset-urile castigatoare. Deci, la finalul lunii costurile totale vor fi in jur de ±6000 lei.)
P.S.: Poti sa invarti Facebook-ul pe din doua si sa incerci toate tipurile de campanii posibile, strategii si asa mai departe, insa cel mai si cel mai important e sa ai creative-uri care se pliaza 100% pe audienta ta, un magazin online optimizat dpdv CRO si UX, produse de calitate care reprezinta o nevoie sau un moft al clientului.
Invata CUM sa vorbesti cu audienta ta, citeste comentariile, “fura” felul in care ei vorbesc si “vorbeste pe limba lor”
Da, cateodata poti plasa si reclame amuzante, friendly, poate chiar si meme-uri.
Be creative & unique.

 

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *