fbpx

BRANDING DE COMPANIE

Ne-am concentrat pe o abordare modernistă foarte pragmatică, o documentație intensă a fiecarei nise in parte și raspunsuri rapide.
Fiecare proiect ne-a facut mai puternici.

Branding de companie

  1. CE ESTE UN BRAND

In continuare, vom aborda problema brandingului de companie. Hai sa facem un brand!

  • De unde pornim?
  • Avem un produs bun, care are multe avantaje si care poate fi foarte interesant pentru clienti, datorita caracteristicilor sale.
  1. Ce ar trebui sa facem pentru a avea un brand pe masura produsului? Avem o clarificare si o diferentiere evidenta intre logo si brand?
  • Mai intai trebuie sa intelegem ce este brand-ul…Exista o confuzie, foarte des intalnita, intre termenii brand si logo. Logo-ul este doar sigla unei companii. Brand-ul este cu mult mai mult decat atat, nu este doar o imagine frumoasa de prezentare a companiei. Prin brand ne putem referi la adevarata identitate a companiei. Brand-ul include, de asemenea, istoria si reputatia companiei.

Daca ar fi sa facem comparatia dintre o companie si un om, brand-ul este pentru o companie ceea ce este ADN-ul pentru un om. In timp ce brand-ul este este esential pentru identitatea oricarui om, logo-ul este doar poza din cartea de identitate sau pasaport. Putem continua tot procesul de branding, tinand cont de aceasta diferenta.

Brand-ul nu este, la urma urmei, realizat de catre compania ta. Ceea ce realizezi tu este produsul! Insa clientii si /sau consumatorii sunt cei care iti creeaza efectiv brand-ul. Tu, in schimb, poti influenta evolutia brandului tau prin interactiunea pe care o ai cu publicul, prin imbunatatirea continua a design-ului, calitatii produsului, accesoriilor si serviciilor asociate.

  1. PUTEREA UNUI BRAND

In cele mai multe cazuri, produsul pe care tu il oferi consumatorilor nu este unic si poate fi oricand detronat, copiat sau inlocuit de un alt produs. Asa merg lucrurile, asa functioneaza industria si piata…insa ceva ce nu poate fi inlocuit este tocmai brand-ul tau. Putem gasi fara probleme blue-jeans care sa aiba un pret mai redus, probabil cu o calitate asemanatoare cu Levi’s, dar nu vor beneficia de succesul acelora… Aceasta este puterea brand-ului…

  1. LUMEA ADORA BRAND-URILE – LA FEL SI GOOGLE

Dupa un timp, produsul iese de pe piata din diferite motive: uzura morala, demodare, lichidare de stoc sau multe altele. Insa chiar daca produsul respectiv a parasit rafturile magazinelor, ceea ce va ramane in mintea cumparatorilor este brand-ul. Brand-ul va dainui peste timpuri…

Cea mai intuitiva comparatie pe care o putem face cand vine vorba despre traiul peste timp este cu personalitati care au murit. De exemplu, artistul de muzica rap, 2Pac, a decedat cu mai mult de doua decenii in urma. Muzica lui este ascultata, ba chiar remixata si in zilele noastre, ceea ce il face mai prezent decat pe unii dintre artistii contemporani. La fel functioneaza si brandurile.

Branding de produs vs branding de companie

Diferenta dintre brandingul de produs si brandingul de companie se poate observa clar in momentul in care analizezi procesul pe care trebuie sa il aplici in momentul in care lucrezi la ambele brandinguri.

  1. BRANDING DE PRODUS

Pentru un produs, este necesara o perioada relativ scurta de timp pentru a-i crea brandul si acesta devine relevant imediat ce a fost scos pe piata. Brandingul de companie necesita un efort mai indelungat si o concentrare continua asupra lui daca vrei ca dupa ce am adus brand-ul la un nivel inalt sa ne mentinem acolo, indiferent de evolutiile pietei si de concurentii care apar peste noapte.

Nu trebuie sa lucrezi singur la brand-ul companiei tale. Noi suntem aici sa iti oferim tot sprijinul nostru! Putem colabora astfel incat brand-ul companiei tale sa evolueze in timp si sa se mentina la cel mai inalt nivel pe care il poate atinge. Specialistii nostri in branding de companie te asteapta cu sugestii, sunt pregatiti sa iti ofere ajutor si sfaturi astfel incat afacerea ta sa aiba sucesul pe care ti-l doresti.

  • Ce inseamna branding de produs?
  • Orice produs are o eticheta. Acea eticheta contine numele si identitatea respectivului produs. Pana acum, doar atat avem. Ei bine, acea eticheta prezinta o marca. Noi vrem ca acea marca sa devina brand, insa nu este atat de usor.

Putem sa va inchipuiti orice produs de succes al unei firme de renume international. Acea firma nu inseamna doar fabricile pe care le are, doar departamentele de cercetare –dezvoltare-inovare si doar materialele fizice de care dispune… Daca vreti sa faceti o demonstratie de putere si daca dispuneti de bani, puteti achizitiona pentru un pret oarecare toate liniile de productie folosite in fabricile sale. Puteti cumpara si fabricile, puteti concesiona si terenul pe care sunt situate, si… in acest exercitiu de imaginatie, puteti  spune ca va permiteti sa faceti toate aceste lucruri.

  1. BRANDING – CONTINUAREA EXERCITIULUI DE IMAGINATIE…

Daca insa vreti sa mergeti mai departe, inspre achizitionarea brand-ului, va trebui sa sapati adanc in lumea viselor pentru a gasi resursele necesare pentru o astfel de tranzactie…Aceasta este puterea unui brand!

Brandul unei companii de succes este cladit pe ani intregi de munca, pe inspiratia si transpiratia a mii de oameni, pe ideile unor minti stralucite si pe eforturi depuse in mentinerea unui nivel de calitate ridicat care sa se asocieze cu brandul.

Orice brand are la baza o strategie inovativa de branding pe termen scurt, mediu si lung.

  1. DETALII SEMNIFICATIVE SI PUNCTE FORTE

Sa presupunem ca sunteti la inceputul unui drum…Va doriti ca ca numele companiei voastre sa devina un brand international, cu o notorietate ridicata pe piata mondiala. Si tot ce detineti in acest moment este un produs. Ce puteti sti, cu siguranta, este faptul ca produsul vostru, conform caracteristicilor sale, nu dispune de unicitate pe piata, ba chiar, daca va uitati in jur, veti putea vedea multe produse similare cu al vostru.

  • Ce tehnici trebuie sa aplicam astfel incat un eventual client sa fie atras de produsul vostru in detrimentul produselor prezentate de concurenta?
  • In primul rand trebuie sa ii conferim un grad de individualitate astfel incat produsul vostru sa fie mai usor de recunoscut. Stiti ca nu este unic, ba chiar ca este similar cu alte produse de pe piata. Ei bine, trebuie sa studiem cu maxima atentie toate produsele din aceiasi categorie si sa gasim chiar si cele mai mici detalii care il plaseaza cu un nivel peste restul produselor. Trebuie sa ii gasim punctele forte.
  1. DE LA MARCA LA BRAND

Indata ce am terminat munca de cercetare de piata si dupa ca am identificat punctele forte si am evaluat toate argumentele, stabilim o strategie prin care prezentam consumatorului avantajelele competitive pe care le detine produsul vostru comparativ cu produsele concurentei.

Pentru produsul vostru trebuie sa gasim un nume sugestiv. Numele trebuie sa fie ‘catchy’, sa aiba o rezonanta anume, care sa placa la auz. De asemenea, prin intermediul numelui trebuie sa prezentam cateva dintre caracteristicile pe care le prezinta produsul, dar mai mult decat atat, trebuie sa prezentam avantajele de care dispune produsul. Nu este o munca usoara, chiar daca initial ar putea parea..trebuie ales un nume caracteristic pentru produs. Pentru a fi sigur ca numele ales ramane unic, este recomandata inregistrarea respectivului nume la OSIM (https://osim.ro/), astfel incat sa fiti siguri ca detineti propritetatea deplina asupra acestuia.

Acum am trecut de primul pas si avem proprietate asupra unei marci. Marca insa, cum am mentionat anterior, nu este un brand.

  1. BRANDING DE COMPANIE

Tot ceea ce avem de facut de acum incolo tine de branding. Brandingul de produs nu poate fi facut individual astfel incat un produs trebuie asociat cu un brand. Nimeni nu recunoaste o pereche de pantofi sport fara sa stie compania de care apartin. Ei bine, despre acest lucru este vorba, odata ce ai marca, brandingul de produs si brandingul de companie trebuie facute in paralel.

Vestea buna este ca noi, la CanDoMedia, ne ocupam cu experienta si profesionalism si de brandingul de produs si de brandingul de companie. Te putem ajuta sa ai un brand de produs care sa fie in topuri, in acelasi timp in care brandul companiei tale va fi la acelasi nivel.

Realizam continut nativ pentru fiecare platforma de social media pe care activati.

Haide sa lucram impreuna! Suna acum: 0741696041